Ajankohtaista ja blogit

Markkinointi palkitsee kärsivällisen

...............

Kun joku juttu on tullut yleiseen tietoon, on se usein pitkän ja näkymättömän työn tulosta. Isot jutut eivät synny vahingossa.

Markkinointia on perinteisesti pidetty mukavien miesten ja naisten leikkinä. Sanojen vääntämisenä, sloganeiden kehittämisenä, hienojen tai hauskojen filmien tekemisenä.

 

Edellä mainitut ova yhtä paljon totta kuin se, että ruoka on vain raaka-aineiden yhdistelyä. Markkinoinnista on tullut jokaisen yrityksen myynnin tärkeä apuväline. Oikeastaan myynti on markkinoinnin apuväline, mutta ei mennä nyt halkomaan hiuksia. Ilman markkinointia yrityksen myynti joutuu käyttämään moninkertaisen määrän työtä kilpailijoihinsa nähden. Pitää vakuuttaa, selittää ja kuvailla.

 

Markkinointi on nykyajan täsmäase myynnin kasvattamiseen, käyttökatteen kasvattamiseen, tuotevalikoioman karsimiseen, uusien asiakkaiden löytämiseen ja koukuttamiseen, sekä lyhyempiin myyntipuheisiin.

 

Kun myynti ja markkinointi toimivat yhteistyössä ja molemmilla on kärsivällisyyttä toistaa asioita toistamisen perään, alkaa tuloksiakin tulla.

 

Aina voit valita; myyt perinteisellä tavalla tai otat avuksi markkinoinnin. Toinen on toista parempi vaihtoehto.

 

- Pasi Sillanpää

Kommentoi


This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)